Bite Latvija lūdz PTAC izvērtēt Amigo reklāmas

Mobilo sakaru operators Bite Latvija vērsies Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC), lūdzot izvērtēt ZetCom priekšapmaksas kartes Amigo reklāmas radio, video stendos un interneta vietnēs, — vēsta db.lv.
Aģentūras BNS rīcībā esošajā PTAC iesniegumā Bite Latvija norāda, ka ZetCom šogad 10.janvārī sācis komercpraksi, kas pārkāpj Reklāmas likuma un Negodīgas komercprakses aizlieguma likuma normas. Uzņēmums informē, ka reklāmās ZetCom salīdzina 2009.gada pēdējā ceturkšņa datus, kas ir nekorekti izrēķināti, ir novecojuši un neatbilst pašreizējai tirgus situācijai, turklāt izplatītajā salīdzinājumā minētie dati tiek piemēroti pēdējam ZetCom piedāvājumam, kas tādējādi maldina vidusmēra patērētāju un ir atzīstami par maldinošu komercpraksi.

Iesniegumā minēts, ka ZetCom pārkāpj Reklāmas likuma normas, proti, salīdzinātas lietas, kas objektīvu apsvērumu dēļ nevar būt salīdzināmas. Bite Latvija un ZetCom pēcapmaksas un priekšapmaksas balss un mobilo datu pārraides pakalpojumu apmērs ir atšķirīgs pēc to sniegšanas veidiem un apmēriem, proti, ZetCom pakalpojumos nav mobilais internets, 2009.gadā nav bijuši pēcapmaksas pakalpojumi, turklāt Bite Latvija pakalpojumiem nav un nav bijusi piemērota savienojumu maksa. Bite Latvija pakalpojumu klāsts aptver fiziskās un juridiskās personas, līdz ar ko vairāku tarifu plānu segmentu salīdzinājums ar ZetCom vienīgo tarifu plānu, pēc operatora paustā, nav korekts.
Reklāmas materiālos ZetCom arī izmanto Bite Latvija reģistrēto nosaukumu Bite un reklāmas kampaņas laikā izmantoto reģistrēto krāsu bez Bite Latvija attiecīgās atļaujas, teikts iesniegumā PTAC.
Bite Latvija lūdz PTAC nekavējoties pārtraukt ZetCom īstenoto komercpraksi un uzlikt ZetCom par pienākumu sniegt publiskajā telpā dotās reklāmas kampaņas atspēkošanu.
Bite Latvija mārketinga vadītāja Kristīne Britāne aģentūrai BNS sacīja, ka uzņēmums nevar pieņemt negodīgu un klientus maldinošu komercpraksi, kā arī tā zīmola izmantošanu konkurentu aktivitātēs, tādēļ operators vērsies PTAC.
ZetCom pārstāve Madara Laicāne aģentūrai BNS pastāstīja, ka uzņēmums uzskata, ka reklāmās ir pausta precīza informācija. «Kad lieta tiks skatīta, tad arī skatīsimies, kādi argumenti lietā ir Bite Latvija,» teica ZetCom pārstāve.
Bite Latvija darbu Latvijā sāka 2005.gada septembra vidū, jo tās īpašnieki Bite Lietuva pavasarī izsolē iegādājās Latvijā trešo GSM/UMTS mobilo sakaru licenci. Bite grupā ir Bite Lietuva un Bite Latvija. Grupas īpašnieks ir investīciju fonds Mid Europa Partners.
ZetCOM dibināts 2002.gada februārī. ZetCOM piedāvā mobilo sakaru priekšapmaksas karti Amigo un pēcapmaksas pakalpojumus. Mobilo sakaru sniegšanai ZetCOM izmanto Latvijas Mobilā telefona tīklu, kas 2008.gada maijā kļuva par ZetCOM vienīgo īpašnieku.
 

Gudriem.lv,
Raksts ir publicēts Komunikāciju ziņas.