FKTK: šogad no apdrošinātāju klientiem saņemtas 24 sūdzības

Finanšu un kapitāla tirgus komisija šā gada pirmajā ceturksnī visvairāk klientu sūdzības saņēmusi par apdrošināšanas sabiedrību "BTA", informēja komisijā, raksta delfi.lv.

Par apdrošināšanas sabiedrību darbību 2011.gada pirmajā ceturksnī saņemto sūdzību skaits salīdzinājumā ar 2010.gada pirmo ceturksni ir samazinājies gandrīz uz pusi un kopā Finanšu un kapitāla tirgus komisija šogad saņēmusi 24 klientu sūdzības, kamēr gadu iepriekš – 42, par deviņām apdrošināšanas sabiedrībām. 21 sūdzība no fiziskām personām un trīs no juridiskām personām.
No 24 saņemtajām klientu sūdzībām sešas sūdzības iesnieguši "BTA" klienti, pa četrām sūdzībām saņemtas no AAS "Baltikums" un AAS "Gjensidige Baltic" klientiem. Trīs reizes pirmajā ceturksnī klienti sūdzējušies par AAS "Balta" darbību.
Visbiežākie apdrošināšanas sabiedrību klientu sūdzību iemesli bija apdrošināšanas sabiedrību atteikums izmaksāt apdrošināšanas atlīdzību, par ko iedzīvotāji sūdzējušies deviņas reizes, kā arī sūdzības par izmaksājamo atlīdzības apmēru – astoņas sūdzības.
Finanšu un kapitāla tirgus komisija pēc šā gada pirmajā ceturksnī saņemto 24 klientu sūdzību izskatīšanas ir pieprasījusi apdrošināšanas sabiedrībām sniegt skaidrojumus par radušos situāciju, kā dēļ vienā gadījumā apdrošinātājs ir izmaksājis atlīdzību klientam pilnā apmērā, vienā gadījumā abas puses ir panākušas savstarpēju vienošanos un vienā gadījumā komisija ir konstatējusi likuma par apdrošināšanas līgumu pārkāpumu apdrošināšanas sabiedrības rīcībā.
Savukārt situācijā, kad apdrošinātājs bija attiecies izskatīt klienta apdrošināšanas gadījumu, pēc komisijas iejaukšanās, apdrošinātājs to ir apņēmies izskatīt. Pārējos gadījumos komisijas apdrošinātāju darbībā savas kompetences ietvaros normatīvo aktu pārkāpumus nav konstatējusi. Divas no saņemtajā sūdzībām ir pārsūtītas izskatīšanai pēc piederības Latvijas Transportlīdzekļu apdrošināšanas birojam.
Finanšu un kapitāla tirgus dalībnieku klienti var vērsties Finanšu un kapitāla tirgus komisijā, lai noskaidrotu vai tirgus dalībnieka rīcībā nav saskatāmi pārkāpumi. Ja klients uzskata, ka bankas vai apdrošināšanas sabiedrības rīcības rezultātā ir noticis klienta tiesību aizskārums, tad starp tirgus dalībnieku un klientu ir radies civiltiesisks strīds un klienta tiesību aizskārumu var risināt tiesā saskaņā ar Civilprocesa likumu, kas nosaka, ka katrai fiziskajai un juridiskajai personai ir tiesības uz savu aizskarto vai apstrīdēto civilo tiesību vai ar likumu aizsargāto interešu aizsardzību tiesā.

 

Gudriem.lv,
Raksts ir publicēts Apdrošināšanas ziņas.