Šogad uz pusi pieaugusi Kasko jeb brīvprātīgās auto apdrošināšanas izvēle

«Swedbank P&C Insurance» apkopotie dati rāda, ka 2013.gada 1.ceturksnī, salīdzinājumā ar attiecīgo periodu pērn, uz pusi pieaudzis klientu skaits, kuri izvēlas brīvprātīgo auto apdrošināšanu jeb KASKO, lai novērstu neparedzētus izdevumus automašīnas bojājumu vai zādzības gadījumā. Kopumā iemaksāto prēmiju apmērs pieaudzis par 35%, un vidēji sava auto apdrošināšanai to īpašnieki atvēl 21 latu mēnesī.

 

Dati rāda, ka vidējais apdrošinātās automašīnas vecums ir septiņi gadi. Visvairāk apdrošinātas ir 2006. un 2007.gada izlaiduma automašīnas (14%). Populārākās apdrošinātās auto markas ir «Vokswagen», «Volvo» un «Audi».

 

Visvairāk savas automašīnas brīvprātīgi apdrošina klienti vecumā no 25 līdz 35 gadiem (34%), kā arī no 40 līdz 50 gadiem (29%). Par sava spēkrata papildu drošību aktīvāk rūpējas vīrieši (61% no KASKO apdrošināšanas polišu īpašniekiem), kā arī rīdzinieki (65%). Zīmīgi, ka lielākajai daļai brīvprātīgās auto apdrošināšanas klientu ir izveidoti naudas uzkrājumi vismaz līdz vienas algas apmēram.

 

61% dod priekšroku standarta auto apdrošināšanai, kas sedz tādus riskus kā uguns izraisītus un citus bojājumus, zādzību un laupīšanu, salona logu bojājumus, kā arī transportēšanas un diennakts tehniskās palīdzības sniegšanas izdevumus. Salīdzinoši liels ir arī to autovadītāju skaits, kas savam auto iegādājas Ekstra apdrošināšanas polisi (attiecīgi 39% iedzīvotāju). Šī polise papildus sedz atslēgu nozaudēšanu, transportlīdzekļa nogādāšanu remontiestādē, personīgo mantu bojājumus, kā arī izdevumus, kas rodas gadījumā, ja brauciens pēkšņi tiek pārtraukts.

 

«Izvēloties KASKO apdrošināšanu, ir svarīgi pārdomāti un uzmanīgi iepazīties ar līguma nosacījumiem, lai iegūtu maksimālo finanšu drošību. Daudzi autovadītāji brīvprātīgo apdrošināšanas polisi izvēlas, vadoties pēc tās cenas, taču ir vēl daudz aspektu, kurus noteikti vajag apzināt pirms apdrošināšanas līguma slēgšanas. Tikai tā klients var būt pilnībā pārliecināts, ka vajadzības gadījumā apdrošinātājs ne tikai palīdzēs un godīgi atlīdzinās radušos zaudējumus, bet arī piedāvās tehnisku palīdzību – vai tā būtu riepas nomaiņa, vai izvilkšana no sniega kupenas ziemā vai no dubļiem vasarā,» saka Pēters Kabuns, «Swedbank P&C Insurance» Latvijas filiāles vadītājs.

 

10 lietas, kam jāpievērš uzmanība, izvēloties KASKO:

1. Vai pašrisks bojājumiem mainās atkarībā no pieteikto negadījumu skaita?

2. Kā tiks atlīdzināti zaudējumi, ja auto nozags/ nevarēs atjaunot? Kura no vērtībām tiks atlīdzināta – polisē norādītā vai tirgus vērtība?

3. Kādi ierobežojumi tiek attiecināti uz autovadītāja vecumu, stāžu, vadītāja apliecības kategorijām?

Cik būtiski ir tas – kas bijis pie stūres negadījuma brīdī?

4. Vai apdrošināšanas polises cenā iekļauti arī papildaprīkojuma, piemēram, disku, bērnu sēdeklīša, velosipēda pārvadāšanai domāto stiprinājumu bojājumi/ zādzība?

5. Cik nāksies piemaksāt, ja polisi apmaksā pa daļām?

6. Ar kādām papildus izmaksām jārēķinās, ja polises līgumu izbeigsi pirms termiņa?

7. Vai tiek nodrošināta kvalitatīva automašīnas atjaunošana pēc negadījuma (apdrošinātāji piedāvā kvalitatīvāko, nevis lētāko servisu)?

8. Cik ātri un ērti iespējams pieteikt apdrošināšanas gadījumu un novērst radušos zaudējumus? Piemēram, vai nodrošināta iespēja remontēt mašīnu pie auto dīlera, vai nodrošināta iespēja pieteikt zaudējumu uzreiz remonta iestādē?

9. Vai polises cenā iekļauta transporta līdzekļa nogādāšana pēc negadījuma remonta iestādē un atpakaļ?

10. Kāda veida tehniskā palīdzība tiek nodrošināta ikdienā – arī, ja nav iestājies apdrošināšanas gadījums? Piemēram, degvielas uzpildīšana, ja tā uz ceļa beigusies, mašīnas izvilkšana no sniega kupenas ziemā vai dubļiem vasarā, bojātas riepas nomaiņa

 

Gudriem.lv,
Raksts ir publicēts Apdrošināšanas ziņas.