Veikalu uzcenojums līdz pat 5000% – Latvijas realitāte

Vieglās rūpniecības uzņēmumu asociācija (VRUA) izpētījusi un konstatējusi, ka apģērbu uzcenojums Latvijas veikalos ir 3 – 16 reizes lielāks par preces sākotnējo cenu. Atklātas pat cepures, kuru vērtība ir 20 santīmu, bet uzcenojums veikalā tām bijis 5000 procentu liels.


Augstā apģērbu cena turklāt nav to kvalitātes garants, jo, neskatoties uz veikalu skatlogos izliktajiem spilgtajiem uzrakstiem par apģērba ekskluzivitāti un jaunajām kolekcijām, Latvijā lielākoties nonāk aizvadīto gadu kolekciju atlikumi, kas galvenokārt ražoti Ķīnā.


Tieši visu iepriekšminēto iemeslu dēļ Latvijas iedzīvotāji arvien biežāk izvēlas iepirkties internetā – aizvadītajā gadā interneta tirdzniecības pieaugums Latvijā sasniedzis 40% un turpina augt.


“Ja ierastajās tirdzniecības vietās uzcenojums visbiežāk pārsniedz 150%, tad interneta veikalos tas reti mēdz būt lielāks par 20 – 30%, turklāt preces ir modernas un kvalitatīvas,” šādi interneta tirdzniecības pieaugumu skaidro interneta tirdzniecības centra Membershop.lv Baltijas valstu vadītājs Mariuss Radavičs. Viņš piebilst, ka viņa pārstāvētajam interneta veikalam nav vajadzības atvērt pārstāvniecības, iekārtot un uzturēt tirdzniecības telpas, savukārt pircēju skaits pārsniedz 100 tūkstošus, tāpēc uzņēmums saņem vairumtirdzniecības atlaides, iepērkot pazīstamo zīmolu preces tieši no ražotājiem.


Lūk daži komentāri no sociālajiem tīkliem, par Latvijas apģērbu veikaliem:
„Citās valstīs viss ir par loģiskām cenām, bet pie mums greizo spoguļu karaļvalsts uz katra stūra! Pēdējie mēsli par kosmiskām cenām.”


„Latvijas veikalos naudu tērēju tikai un vienīgi pārtikai, bet visu citu atvedu no ārvalstīm. Kāpēc man šeit jāpērk sliktas preces par milzu cenām? Kamēr cilvēki būs neizglītoti, tirgotāji mierīgi varēs turpinās likt milzu uzcenojumus.”
„Mēs vienkārši esam alkatīgi, visi – gribam no nekā nopelnīt zeltu, tādējādi gremdējot sevi un apkārtējos…”
„Vēlos nopirkt smaržas, bet negribu apmaksāt veikalu milzu uzcenojumus, tie ir par lielu.”
„Domāju, ka piedzīvosim brīdi, kad Latvijas veikalu apģērbu uzlaikotavas būs tukšas un šis bizness vienkārši beigsies – kādreiz taču tautai jānāk pie prāta!”

„Kamēr būs aitas, būs cirpēji.”


Ne visiem ir iespēja doties iepirkties uz ārzemēm, tāpēc nedārgas un kvalitatīvas preces atliek meklēt interneta veikalos. Aizvadītajā gadā veiktajās aptaujās 20% respondentu atzina, ka iepērkas internetā – 15,2% internetā pērk to, kas Latvijā nav iegādājams, 12,$% internetā pērk tikai tehniku, bet 7,3% – apģērbu.
Jāpiebilst, ka iepirkšanās internetā Latvijā kļuva populāra 2008. gadā, kad, sākoties krīzei, cilvēki sāka meklēt iespējas iegādāties labas preces par zemākām cenām.

 

Gudriem.lv,
Raksts ir publicēts Biznesam.