Nevajadzīgi pirkumi – tas ir patērēšanas ieradumu posts
Pētījumi liecina, ka veikalos mēs atstājam 10 – 15% vairāk naudas, nekā bijām plānojuši. Kāpēc? Tāpēc, ka mārketinga speciālisti izmanto visādus gudrus paņēmienus, lai izvilinātu no mums naudu. Kas jāzina, lai ietaupītu?
- Neņem lielos iepirkumu ratus. No psiholoģiskā skatu punkta, tukši rati rada diskomforta sajūtu un veicina tieksmi tos ātrāk piepildīt. Ar to rēķinās arī veikala īpašnieks – ierodoties pēc maizes un piena, klients galu galā „piekrauj” pilnus iepirkuma ratus ar produktiem, kurus nebija plānojis iegādāties.
- Nezaudē prātu, izdzirdot vārdu „izpārdošana”. Ceļā uz kasi, pircējs sastopas ar daudziem un dažādiem šķēršļiem. Veikalā daudzās vietās izvietoti lieli izpārdošanas grozi ar „karstiem piedāvājumiem”. Noturēties pretim kārdinājumam ir visai grūti, tā vien prasās iemest ratos kādu sīkumu. Veikalu plāns ir vienkāršs: to lietu cenas, kuras izliktas izpārdošanas grozos, diez vai kāds ies pārbaudīt uz attiecīgo produktu nodaļu. Pircēji ir vairāk tendēti izdarīt nejaušus pirkumus tad, ja viņiem nevajadzīgā prece ir izvietota pa ceļam uz kasi.
- Meklē tikai to, kas ir nepieciešams. Vispieprasītākos produktus, maizi, sieru un pienu, veikali parasti izkārto ēkas tālākajā stūrī. Šīs preces ir nepieciešamas praktiski visiem, turklāt nemaksā dārgi, tādēļ tās novietotas tālu, liekot pircējiem iziet cauri citu preču nodaļām, iekārdinot veikt nepārdomātus pirkumus.
- Nekad neej uz veikalu izsalcis! Veikali un restorāni bieži vien cenšas pamodināt klientu apetīti ar gardu ēdienu smaržām un aicinošiem reklāmu uzrakstiem. Tirgū izsalkušajiem klientiem piedāvā bez maksas nogaršot augļus, svaigi ceptus maizes un konditorijas izstrādājumus izliek uz letes, padarot to smaržu par labāko reklāmu. Kurš gan spēs pretoties?
- Uz veikalu – bez bērniem! Veikalos produktus bieži vien košos, krāsainos un mirdzošos iepakojumos izvieto bērnu redzeslokā. Bērni, pievēršot uzmanību krāsainajam iepakojumam, pievērsīs tam arī vecāku uzmanību un līdz spontānam pirkumam vairs nebūs tālu.
Vēl – tieši pie kases Tevi sagaidīs konfektes, šokolādītes, avīzes un baterijas. No vienas puses, šāds preču izvietojums ir parocīgs un ērts, bet no otras – var likt iegādāties preces, kas nav nepieciešamas. Iespējams, ka cenas tieši pie kases var nedaudz atšķirties no cenām, kuras ir konkrētās preces nodaļā. Protams, par labu veikalam un pārbaudīt cenu atšķirību vairs jau nav laika. Pirms iegādājies šokolādes tāfelīti no izpārdošanas groza vai pie kases, pajautā sev, vai Tev tas patiesi ir nepieciešams.
|
|
Ja Tu vēl neseko mūsu akcijām un izlozēm sociālajos tīklos, tad tu daudz ko palaid garām!
Katru mēnesi mēs izspēlējam dažādas vērtīgas balvas, un regulāri rīkojam loterijas, kurās vari laimēt planšetdatorus, mobilos tālruņus un dāvanu kartes. Tikai viens klikšķis un Tu jau esi mūsu draugu lokā! Sekojiet mūsu jaunumiem sociālajos tīklos.
|
UZZINI VAIRAK |
Gudrais Padoms
|
Šoreiz laimētāja ir Ieva Bundule. Ieva mums iesūtīja padomu, kā ietaupīt naudu, iegādājoties zāles. Balvā – lieliska, relaksējoša masāža 15 Ls vērtībā. Balvu nodrošina portāls Perkamkopa.lv
"Visi ir saskārušies ar medikamentu augstajām cenā mūsdienās. Tā kā pati audzinu 3 bērnus, un saaukstēšanās un iekaisumi bērniem nav nekas neparasts, esmu iemācījusies ietaupīt, iegādājoties medikamentus…
Lasīt tālāk
Nākamā gudrā padoma autors balvā saņems Garra Ruffa pedikīr-masāžu 10 Ls vērtībā. Kā saņemt balvu no Gudriem.lv? Iesūti savu padomu! Padomus raksti te.
|
|